miercuri, 23 octombrie 2013

Procedura si formular excursie

INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN
                   BISTRIȚA - NĂSĂUD                             



PROCEDURĂ PRIVIND AVIZAREA EXCURSIILOR

  1. Lista RESPONSABILILOR cu elaborarea, verificarea şi
   aprobarea EDIŢIEI sau a REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI
procedurii de lucru:
Nr. crt.
Elemente privind responsabilii / operaţiunea
Numele şi prenumele
Funcţia
Data
Semnătura
1.
2.
3.
4.
5.
1.1.
Elaborat
prof. Buboly Monica
Inspector şcolar educaţie permanentă
10.10.2013

1.2.
Aprobat
prof. Tabără Camelia
Inspector şcolar general
11.10.2013


2.      Situaţia EDIŢIILOR şi a REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR
procedurii de lucru:
Nr. crt.
Ediţia / revizia în cadrul ediţiei
Componenta revizuită
Modalitatea de revizuire
Data de la care se aplică prevederile ediţiei / revizuirii ediţiei
1.
2.
3.
4.
2.1.
Ediţia I
x

15.09.2012
2.2.
Revizia 1.
legislatie
Adaugare de documente

2.3.
Revizia 2.









  1. Lista PERSOANELOR la care se difuzează ediţia / revizia în cadrul ediţiei procedurii de lucru

Nr. crt.
Scopul difuzării
Ex. Nr.
Compartiment
Funcţia
Nume şi prenume
Data primirii
Semn.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
3.1.
Avizare
1
Conducere
Inspector şcolar general
prof. Tabără Camelia


3.2.
Aplicare
1
Conducere
Directori



3.3.
Aplicare
1
Personal didactic
Consilieri educativi



3.4
Aplicare
1
Personal didactic
Cadre didactice



3.5.
Arhivare
1
Management/Educaţie permanentă
Inspector educaţie
Prof. Buboly Monica


3.6.
Alte scopuri





1.                  Scopul procedurii operaţionale
Prezenta procedură precizează modul în care se organizează, aprobă, şi desfăşoară excursiile şcolare în cazul unităţilor de învăţământ din judeţul Bistriţa-Năsăud.
2.                  Domeniul de aplicare al procedurii operaţionale.
Prezenta procedură se aplică de ISJ Bistriţa-Năsăud şi este dusă la îndeplinire de către directorii unităţilor de învăţământ din judeţul Bistriţa-Năsăud.

3.                  Documente de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale.
·                     Legea Educaţiei Naţionale -2011
·                     Strategia MedCT de dezvoltare a activităţilor educative şcoalre şi extraşcolare -2005
·                     Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar -2005
·                     Ordinul MECI nr.5132/10.09.2009 privind activităţile specifice funcţiei de diriginte

4.                  Atribuţiile directorului unităţii de învăţământ:
Având în vedere responsabilitatea conducerilor unităţilor de învăţământ privind organizarea şi avizarea excursiilor cu elevii şi preşcolarii în condiţii de siguranţă şi securitate pentru copiii şi

cadrele didactice participante, se impune necesitatea respectării următoarelor cerinţe privind organizarea excursiilor:
Ø  Înaintează la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud spre avizare numai adresele de solicitare  pentru excursiile desfăşurate în timpul programului şcolar sau preşcolar.
Ø  NU SE APROBĂ EXCURSII CARE IMPLICĂ SCOATEREA ELEVILOR DE LA ORE, excepţie făcând preşcolarii şi elevii de la ciclul primar, pentru care se aprobă o excursie de studiu pe semestru. Fiecare dosar va fi însoţit de un chestionar care va evalua cunoştinţele dobândire în timpul excursiei.  
Ø  În perioada 7-11 aprilie 2014, „Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun” se pot organiza excursii pe tot parcursul săptămânii.
Ø   Dosarul excursiei va fi înaintat în dublu exemplar şi va cuprinde:
a.       Formular excursie şcolară semnat şi stampilat de către direcţiunea şcolii (anexa1)
b.      Tabelul nominal  cu elevii/preşcolarii care au fost instruiţi cu privire la normele de securitate şi comportament, semnat şi ştampilat de direcţiunea scolii (anexa 2);
c.       Copie după licenţa de transport
Anexa 2 va avea obligatoriu toate semnăturile elevilor instruiţi. In cazul preşcolarilor  şi al elevilor din clasa I-IV va semna părintele/tutorele. De asemenea tabelul va avea şi semnătura profesorilor însoţitori.
Obligatoriu va exista un cadru didactic însoţitor la un grup format din maximum 20 de elevi (1 cadru didactic la maxim 10 elevi cu  CES sau la 10 preşcolari).
Ø  Dosarele vor fi depuse la inspectorul pentru educaţie permanentă cu cel puţin 5 zile înaintea desfăşurării excursiei.

5.                   Atribuţiile consilierului educativ:
Ø   Păstrează dosarele  tuturor excursiilor şcolare
Ø  Raportează semestrial excursiile realizate la nivelul şcolii.

6.                  Atribuţiile inspectorului pentru educaţie permanentă
Ø    Difuzează prezenta procedură
Ø    Primeşte şi avizează dosarele excursiilor
Ø    Înaintează spre aprobare dosarele, inspectorului scolar general
Ø    Păstrează un dosar al excursiei şi depune un alt dosar în mapa şcolii

7.                  Atribuţiile inspectorului scolar general

Ø    Aprobă, după caz, scoaterea de la ore a elevilor în condiţiile precizate mai sus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu