INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN
BISTRIȚA - NĂSĂUD
PROCEDURĂ PRIVIND AVIZAREA EXCURSIILOR
- Lista
RESPONSABILILOR cu elaborarea, verificarea şi
aprobarea EDIŢIEI sau a REVIZIEI ÎN
CADRUL EDIŢIEI
procedurii
de lucru:
Nr. crt.
|
Elemente privind responsabilii / operaţiunea
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Data
|
Semnătura
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
|
1.1.
|
Elaborat
|
prof. Buboly Monica
|
Inspector
şcolar educaţie permanentă
|
10.10.2013
|
|
1.2.
|
Aprobat
|
prof. Tabără Camelia
|
Inspector şcolar general
|
11.10.2013
|
|
2.
Situaţia EDIŢIILOR şi a REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR
procedurii de lucru:
Nr. crt.
|
Ediţia / revizia în cadrul ediţiei
|
Componenta revizuită
|
Modalitatea de revizuire
|
Data de la care se aplică prevederile ediţiei / revizuirii ediţiei
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
|
2.1.
|
Ediţia I
|
x
|
|
15.09.2012
|
2.2.
|
Revizia 1.
|
legislatie
|
Adaugare de documente
|
|
2.3.
|
Revizia 2.
|
|
|
|
- Lista
PERSOANELOR la care se difuzează ediţia / revizia în cadrul ediţiei
procedurii de lucru
Nr. crt.
|
Scopul difuzării
|
Ex. Nr.
|
Compartiment
|
Funcţia
|
Nume şi prenume
|
Data primirii
|
Semn.
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
7.
|
|
3.1.
|
Avizare
|
1
|
Conducere
|
Inspector şcolar general
|
prof. Tabără Camelia
|
|
|
3.2.
|
Aplicare
|
1
|
Conducere
|
Directori
|
|
|
|
3.3.
|
Aplicare
|
1
|
Personal didactic
|
Consilieri educativi
|
|
|
|
3.4
|
Aplicare
|
1
|
Personal didactic
|
Cadre didactice
|
|
|
|
3.5.
|
Arhivare
|
1
|
Management/Educaţie permanentă
|
Inspector educaţie
|
Prof. Buboly Monica
|
|
|
3.6.
|
Alte scopuri
|
|
|
|
|
1.
Scopul procedurii operaţionale
Prezenta procedură precizează modul în care se organizează, aprobă, şi
desfăşoară excursiile şcolare în cazul unităţilor de învăţământ din judeţul Bistriţa-Năsăud.
2.
Domeniul de aplicare al procedurii operaţionale.
Prezenta procedură se aplică de ISJ Bistriţa-Năsăud şi este dusă la
îndeplinire de către directorii unităţilor de învăţământ din judeţul Bistriţa-Năsăud.
3.
Documente de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale.
·
Legea
Educaţiei Naţionale -2011
·
Strategia
MedCT de dezvoltare a activităţilor educative şcoalre şi extraşcolare -2005
·
Regulamentul
de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar -2005
·
Ordinul MECI nr.5132/10.09.2009 privind
activităţile specifice funcţiei de diriginte
4.
Atribuţiile directorului unităţii de învăţământ:
Având în vedere responsabilitatea
conducerilor unităţilor de învăţământ privind organizarea şi avizarea
excursiilor cu elevii şi preşcolarii în condiţii de siguranţă şi securitate
pentru copiii şi
cadrele didactice participante,
se impune necesitatea respectării următoarelor cerinţe privind organizarea
excursiilor:
Ø Înaintează la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud spre avizare
numai adresele de solicitare pentru
excursiile desfăşurate în timpul programului şcolar sau preşcolar.
Ø NU SE APROBĂ
EXCURSII CARE IMPLICĂ SCOATEREA ELEVILOR DE LA ORE, excepţie făcând preşcolarii şi elevii de la ciclul primar, pentru care se
aprobă o excursie de studiu pe semestru. Fiecare dosar va fi însoţit de un
chestionar care va evalua cunoştinţele dobândire în timpul excursiei.
Ø În perioada 7-11 aprilie 2014, „Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii
mai bun” se pot organiza excursii pe tot parcursul săptămânii.
Ø Dosarul
excursiei va fi înaintat în dublu exemplar şi va cuprinde:
a.
Formular
excursie şcolară semnat şi stampilat de către direcţiunea şcolii (anexa1)
b.
Tabelul
nominal cu elevii/preşcolarii care au
fost instruiţi cu privire la normele de securitate şi comportament, semnat şi
ştampilat de direcţiunea scolii (anexa 2);
c.
Copie
după licenţa de transport
Anexa
2 va avea obligatoriu toate semnăturile elevilor instruiţi. In cazul
preşcolarilor şi al elevilor din clasa
I-IV va semna părintele/tutorele. De asemenea tabelul va avea şi semnătura
profesorilor însoţitori.
Obligatoriu
va exista un cadru didactic însoţitor la un grup format din maximum 20 de elevi
(1 cadru didactic la maxim 10 elevi cu
CES sau la 10 preşcolari).
Ø
Dosarele
vor fi depuse la inspectorul pentru educaţie permanentă cu cel puţin 5 zile înaintea desfăşurării excursiei.
5.
Atribuţiile
consilierului educativ:
Ø
Păstrează dosarele tuturor excursiilor şcolare
Ø
Raportează
semestrial excursiile realizate la nivelul şcolii.
6.
Atribuţiile inspectorului pentru educaţie permanentă
Ø Difuzează
prezenta procedură
Ø Primeşte
şi avizează dosarele excursiilor
Ø Înaintează
spre aprobare dosarele, inspectorului scolar general
Ø
Păstrează
un dosar al excursiei şi depune un alt dosar în mapa şcolii
7.
Atribuţiile
inspectorului scolar general
Ø
Aprobă,
după caz, scoaterea de la ore a elevilor în condiţiile precizate mai sus.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu