miercuri, 12 februarie 2014

Proiect ,,Scoala altfel"

signou1

Procedura  privind aplicarea si desfăşurarea programului,,SCOALA ALTFEL-SÃ ŞTII MAI MULTE,SÃ FII MAI BUN!”
Şcoala Gimnazială,,Grigore Silaşi”Beclean
Scop:Stabilirea metodologiei privind planificarea si desfăşurarea activităţilor in săptămâna,,Şcoala Altfel -Să ştii mai multe,sa fii mai bun”(7-11.04.2014),la Şcoala Gimnaziala,,Grigore Silaşi”Beclean
Domeniul de aplicare:Procedura se aplică dascălilor din Şcoala Gimnazială,,Grigore Silaşi”Beclean
Documente de referinţă:
1.Regulamentul de ordine interioară
2.Regulamentul de organizare si funcţionare a invăţământului preuniversitar
3.Legea nr.87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.75/12.07.2005,privind asigurarea calităţii educaţiei.
Descrierea activităţii:
1.Elevii si părinţii acestora inaintează cadrelor didactice propunerile,respectand tematica pe zile:
Luni-Ziua culturală-,,Diversitate culturală în Europa”
Marţi: Ziua atelier-,,Mâini dibace”
Miercuri:Ziua educativă-,,Vreau să ştiu,vreau să fiu!”
Joi:Ziua sportivă-,,Minte sănătoasă în corp sănătos!”
Vineri:Ziua voluntariat-,,Cum ajut comunitatea mea?”
Lista de distribuţie:Şanta Silvia-responsabil CEAC,Szakacz Eva-responsabil comisia diriginţi,Marcu Adina-consilier educativ,Rus Vasile Gabriel-director.
Termen-31 ianuarie 2014
2.Consilierul educativ centralizează propunerile şi întocmeşte o listă cu cele mai sugestive propuneri,supunându-le  dezbaterii cu domnul director Rus Vasile Gabriel .
Termen 10 februarie 2014
3.Consilierul educativ va afişa propunerile elevilor si părinţilor,întocmind,de asemenea proiectul acestei săptămâni.
Termen:17 februarie
5.Proiectul va fi dezbătut în CA al şcolii
Termen 22 februarie
4.Diriginţii,profesorii si învăţătorii consultă proiectul şi proiectul şi îşi întocmesc pentru fiecare zi activităţile ,ţinând cont de tematica zilelor şi de propunerile elevilor şi părinţilor.
Termen 10 martie 2014
5.Întocmirea dosarelor pentru excursii şi depunerea lor la ISJ-dacă este cazul
Termen 10 martie 2014
RESPONSABILITATI:
Cadrele didactice:
1.răspund de prezenţa elevilor în şcoală,notând in fişa de prezenţă frecvenţa acestora;
2.ajută elevii la implicarea activităţilor din fiecare zi;
 3.semnează in condică ,conform orarului anunţat.
4.depun un raport despre activităţile desfăşurate in această săptămână(pe un model dat),la sfârşitul săptamânii 7-11 aprilie 2014;
Domnul director:
1.implementează şi menţine în şcoală această procedură;
2.susţine demersurile Consilierului Educativ in preluarea fişelor de monitorizare ale activităţilor şi a bunului mers al activităţilor.
3.monitorizează prezenţa cadrelor didactice şi urmăreşte bunul mers al activităţilor.
Diriginţi:
1.răspund de prezenţa elevilor in clasă
2.notează absenţele elevilor la purtare
Consilier Educativ:
1.centralizează propunerile elevilor şi părinţilor;
2.întocmeşte proiectul săptamânii pe zile tematice;
3.Întocmeşte raportul privind desfăşurarea activităţilor,după centralizarea rapoartelor primite de la fiecare cadru didactic.
Şefii de comisii metodice:
1.Preiau fişele de monitorizare zilnic,urmând ca la sfârşitul săptămânii să le predea Consilierului Educativ.
În fiecare zi se vor desfăşura activiăţi până la ora 12,urmând ca apoi,cadrele didactice să se întrunească pe comisii pentru a-şi preda fişele de monitorizare pentru ziua respectivă,şefului de comisie.














Centralizare

În urma centralizării propunerilor făcute de elevi şi părinţi,s-au reţinut următoarele:
Ziua culturală:cântece şi poezii,excursii la Gradina Botanică si Muzeul Zoologic din Cluj-Napoca,karaoke.
Ziua atelier:confecţionarea unor jucării din legume,încondeiatul ouălor,pictură pe sticlă,lemn sau piatră,repararea mobilierelor din clase,ateliere de bricolaj,ateliere de brodat si croşetat.
Ziua educativă:vizite la azil,la fabricile din oraş,la muzee,case memoriale,dezbateri pe teme de comportament,cunoaşterea clădirilor importante din oraş,vizite la locurile de muncă ale părinţilor,schimbarea rolului,,profesor-elev”,instruire rutieră,vizită la stomatolog,întâlnire cu un medic nutriţionist.
Ziua sportivă:jocuri de fotbal,şah,ieşire la Figa,curse cu bicicleta,calărie.
Ziua voluntariat:curăţenie în curtea şcolii,în parc,pe malul Someşului,,donaţii,activitate cu pensionarii,donaţii de carte,plantare arbuşti,colaborare cu Crucea-Roşie,vizite la Centrul de Plasament,la CSEI.
Mulţi dintre părinţi şi elevi sunt de acord cu activităţile ce  şi le vor propune  cadrele didactice in această săptămână!
Propunerile sunt anexă şi se află in mapa pregatită pentru ,,Şcoala Altfel-Să ştii mai multe,să fii mai bun!”





                                                                                        

signou1SCOALA GIMNAZIALĂ „GRIGORE SILASI” BECLEAN
P-ța. Libertăţii, nr. 19

Tel:      0263 343129                                            http://www.scoalagrigoresilasi.ro
Fax:     0263 343734                                     e-mail: scoalagrigoresilasi@yahoo.com
Nr. …………… / …………………….

PROIECT
,,Sa ştii mai multe,să fii mai bun!”
(7-11 aprilie 2014)
1.Titlul proiectului:,,Şcolar fără ghiozdan!”
                                                         Argument:
Activităţile extracurriculare formează comportamente sănătoase, constituie sursă de interacţiune dintre elevi, contribuie la dezvoltarea capacităţii de dialog şi cooperare, presupun cultivarea respectului faţă de sine şi faţă de ceilalţi.
Prin activităţile pe care ni le-am propus, urmărim ca elevii să manifeste interes pentru protejarea mediului înconjurător ,să fie preocupaţi de viaţa comunităţii în care trăiesc şi să-şi formeze deprinderea de a avea un mod de viaţă sănătos şi un regim alimentar ce favorizează o creştere şi dezvoltare armonioasă.

Scopul proiectului:

Proiectul are ca scop implicarea tuturor elevilor şi cadrelor didactice în activităţi care să răspundă intereselor şi preocupărilor diverse ale copiilor, să pună în valoare talentele şi capacităţile acestora în diferite domenii şi să stimuleze participarea lor în acţiuni diverse, în context nonformal.
Obiectivele generale ale proiectului:
O1-imbunătăţirea competenţelor sociale;
O2-dezvoltarea comunicării verbale şi nonverbale prin joc;
O3-dezvoltarea cooperării prin organizarea adecvată a ambientului educativ;
O4-îmbunătăţirea nivelului creativităţii prin participarea copilului la alegerea activităţilor şi jocurilor;
O5-Flexibilitatea strategiilor de predare-învăţare;
O6-Stimularea şi dezvoltarea stimei de sine,a comunicării interpersonale şi a relaţionării,rpin implicarea părinţilor şi a comunităţii în viaţa şcolară
Proiectul îşi propune:
-activităţi de educaţie informală şi nonformală care să amelioreze comportamentul de adaptare şcolară;
-crearea unei motivaţii optime pentru activitatea extraşcolară;
-implicarea familiei in activităţile extraşcolare;
-facilitarea integrării şcolii în comunitate;
-crearea unor activităţi compensatorii şi recompensatorii stabilind astfel un nivel motivaţional ridicat pentru participarea la activităţile extraşcolare;
-activităţi de dobândire a deprinderilor de viaţă independentă şi autonomie personală;
-promovarea şcolii pe platforme online internaţionale şi prin programul JA.
Grup ţintă:
Elevii din învăţământul preprimar,primar ,gimnazial  şi cadrele didactice  ale Şcolii Gimnaziale,,Grigore Silaşi”Beclean.
Rezultate aşteptate:
*Îmbogăţirea cunoştinţelor legate de sănătate,comunitate,colaborare;  

*Adaptarea la situaţiile propuse;

*Cultivarea unei atitudini pozitive faţă de mediul înconjurător,dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă şi autonomie personală;

Tematica săptămânii *7-11 aprilie 2014(Şcoala altfel)*

Luni-*Ziua culturală*-,,Diversitate culturală în Europa”
Marţi: *Ziua atelier*-,,Mâini dibace”
Miercuri:*Ziua educativă*-,,Vreau să ştiu,vreau să fiu!”
Joi:*Ziua sportivă*-,,Minte sănătoasă în corp sănătos!”
Vineri:*Ziua voluntariat*-,,Cum ajut comunitatea mea?”
Tipuri de activităţi:
-cultural-artistice,de voluntariat,derularea unor parteneriate,schimburi de experienţă între elevi ,părinţi şi profesori,cetăţenie democratică,educaţie ecologică,etc.
Parteneri implicaţi:Junior Achievenement,eTwinning,Colegiul Naţional ,,Petru Rareş”,CSEI Beclean,Poliţia Oraşului Beclean,ONG-uri,etc.
Spaţii de desfăşurare:
Sala festivă,sălile de clasă,malul râului Someş,parcul oraşului,muzee,staţiunea Figa,etc.
Modalităţi de evaluare a activităţii:
-diplome;
-postarea celor mai reuşite activităţi pe site-ul şcolii si pe blogurile claselor;
-raport de activitate pe JA;
-publicarea unor activităţi pe eTwinning;
Rezultate înregistrate:
-poze;
-fişe de activitate;
-schimb de materiale între partenerii implicaţi;
-fişe de monitorizare;
-diseminare în ziarele locale;
-site-ul şcolii
-blogurile claselor.
La proiect,se va constitui ca anexă raportul de activitate,poze,fişele de monitorizare,analiza SWOT


Tabelul care urmeaza a fi completat,pe clase şi ore în săptamâna 7-11 aprilie 2014-02-07

Clasa
Ora
Luni(7aprilie)
Marţi(8aprilie)
Miercuri(9aprilie)
Joi(10 aprilie)
Vineri(11aprilie)















Notă:Activităţile învăţatorilor se vor plia pe tematica din fiecare zi,fiecare concepându-şi activităţi ţinând cont de propunerile părinţilor si elevilor.Materialele se vor afla in mapa personală a fiecăruia şi rapoartele vor fi anexă a acestui proiect.

 Avizat:director:                                                                          Întocmit:Consilier educativ:
Rus Vasile Gabriel                                                                                         Marcu Adina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu